Wednesday 14 September 2011

TAK MAU PAKAI SPECK!!!

Assalamualaikum.
Salam silaturrahim.

Pagi tadi aku pegi check mata. Power mata kanan 1.75, mata kiri 1.50. Silau 0.5 dua2 belah. Kakak tu cakap aku dah WAJIB buat speck sebelum mata aku makin meneruk. *meneruk?? rosak tatabahasa kau Nad!*

Bila akak tu cakap aku kene pakai speck, tibe2 penglihatan mata aku gelap! OH MANNN... Wearing spectacles?? Pakai ceghmin mata??? Nok paka cemin mato??? TAK NAK!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bertudung dan berkaca mata?? Silap pilih speck boleh jadi macam muke cikgu dalam cite Kampung Boy tu. TAKNAKKKK!!!

puan hew!!

Tapi kali kedua petang tadi aku pegi lagi skali cek power belah kanan jadi 100, belah kiri 75 plak. Dah test dengan speck canggih sambil bace huruf2 yang di adjust2 kebesarannya, bila dibubuh glass yang ber'power',aku kabur dan tak jelas. HAHA. Kakak tu teros isytiharkan aku tak payah pakai speck. Aku mungkin penat dan mata aku tak cukup tido!! OH YES!!! Tros rasa nak terkam akak tu pelok sebab sronok takyah pakai!! HAHA.

OKAY OKAYYY...I need carrots!!! CARROT! Ataupun dalam bahasa Malaysia nya di panggil keret!! HAHA. Lobak merah...okay aku tau tu. Apa khasiat si lobak?? Kandungan vitamin A yang bagus untuk mata.

 

Kenapa aku perlukan carrot?? Bukan untuk kasi arnab makan... Arnab aku dah arwah... isk..isk.. Tapi untuk AKU makan!! Nak jaga mata!! Sebelum mata ni rosak,baik berjaga2 kan. On lappy pakai cermin mata itam. STYLO TAK??? HAHA!! Karot lah aku nak buat mcm tu kan! Memang TAK la! 

Bak kata Amanwan, yang pasal waktu kecik2 dia paksa mata dia rabun sebab dia rasa pakai speck nampak stylo,macho.. Macam tu jugak lah aku. Konon rasa stylo. Konon kan... Perspektif kolot aku zaman dulu2.

gedik ngelenyor
Padahal, apa sonoknya pakai speck??? Tak sonok langsung okay! Bila pakai tudung rasa buruk! Rasa kembang semangkuk! Arghhh! Mengganggu keluasan pandangan. Kepada korang2 yang saja2 gedik2 nk pakai speck walaupon tak ber'power', tak payahla.... Nanti mata tu rosak betul2, baru korang tau apa nikmatnya bercermin mata dengan tak. Satu nikmat penglihatan dah kene tarik walaupun bukannya buta. Tak best lah pakai speck der... 

Aku punya penat tak habis lagi sebenarnya. Mungkin la kot power aku tu tak menentu. Mesin tu tipu ke plak?? Takkan la kan. Aku perlukan waktu tidur secukupnya. Korang ingat tau! Jaga mata, jaga pandangan. HEHE! *pesanan jaga pandangan mmg elok sgt utk ko, Nad!* Kenapa?? Biarlah!

Aku tulis apa aku suka!
kthanxbye




2 comments:

  1. Glasses Sometimes enhance your Appearance
    Depends though whether you want it now

    ReplyDelete
  2. Yeah.. i admit that glasses sometimes enhance our appearance.. look genius,cool... but i just dont want to wear it for the time being. still young. just 19. i'm not ready to cover my eyes with one more layer. Huhu

    ReplyDelete