Sunday 23 October 2011

alam fantasi=BERANGAN

Assalamualaikum.
Salam silaturrahim.

Alam fantasi slalunye korang nampak kat mane?? Kalau tengok crite kartun, cube tengok alam diorang cane. Best kan?? Cantik je... Binatang-binatang smua pun boleh bercakap. Baju-baju dia, pemandangan dia, rupa kartun-kartun dia yang comel-comel cantik-cantik kacak-kacak tu... Pernah tak korang terasa macam nak je masuk alam tu?? Aku pernah!!!! Heeee =D

Pernah tak tibe2 je korang rasa macam nak create je alam fantasi tu walaupun korang tahu benda tu takkan pernah jadi pun kan?? Oleh itu,kalian pun melangkah ke step seterusnya dengan berangan... Ade tak?? Tak de? Okayy. Aku pun tak la sampai nak create alam fantasi aku sendiri pulak. Cumanya, aku ni suka sangat berangan.

Bak kata orang tua-tua,berangan boleh buat jerawat naik. Bak kata zaman tok kadok dulu, berangan macam mat jenin buat ape?! Kalau setakat berangan je takde usaha baik tak payah!! Ha..itu adalah antara kata-kata yang selalu jugak lah disebut-sebut. Banyak sangat jawapan negatif yang diberi. Tapi memang lah kan. Ade betul nya jugak. Tapi yang pasal naik jerawat tu, kenapa aku tak pun?? *sebab jerawat kau dh mmg byk pn!*

Kalau korang kan, apa yang korang suka sangat nak angan-angankan? Pasal ape?? Boifren/gefren? Rumah idaman?? Kete idaman?? Anak bape ramai?? Aku tiap-tiap hari berangan ko tau tak! Suka aku lah nak berangan apa pun. Hari-hari aku berangan benda lain-lain. Haaa... Jangan taktau kau..

Aku kan,kalau abah aku suruh parking kete dia kat porch pastu suruh tolong ambik kan beg pejabat dia kan...lepas aku dah siap parking, dengan beg itu di tangan,aku pun akan masuk rumah sambil bagi salam. Pastu aku salam mak ngan abah aku. Konon baru balik dari pejabat. HAHAHA. Pastu aku akan mengomel cakap kat diorang yang tadi banyak keje lah ape lah. Diorang pun melayan. Masalahnya mak abah aku pun dah masak sangat dengan aku yang kuat berangan ni.

Banyak sebenarnye yang aku slalu praktikkan. Tapi takkan nak tulis satu2 plak kan. Tapi kenapa eh? Kenapa kalau berangan tu, kadang-kadang teruk sangat sampai sengih ke telinga,pastu yang memang tak boleh dibendung tu,sampai tergelak-gelak macam monyet pun ade. HAHA.

Kalau yang tengah angaU berangan....ini lagi nauzubillah... Yang ni lagi terok. Dok terguling-guling atas katil, dok gentel-gentel bucu bantal... Ini memang tak boleh tolong. Tahap kritikal dah tu. Tapi aku tak pernah kritikal sampai macam tu OKAY! Aku masih lagi boleh kawal. Sebab aku kan tak pernah angau bercinta. Mane la nak tau macam mane situasi sebener.. HEHEH.

Konklusinya aku suka berangan. Jangan tanya "HOI KO TAKDE KEJE LAIN KE SLAIN BERANGAN??" Tolong jangan tanya soalan ni. Sebab itu memang keje aku di waktu lapang. Harap maklum. HAHAH.

Aku tulis apa aku suka!
kthanxbye

 

No comments:

Post a Comment