Saturday 13 August 2011

famous kat youtube aje

Assalamualaikum.
Salam silaturrahim.

Aku suka memerhati. Jadi, aku rasa macam nak cerita pasal pemerhatian aku ni. Aku tengok zaman sekarang ni dah ramai sangat orang2 yang aku tak kenal famous melalui YOUTUBE je!! Macam mana diorang boleh famous?? Mengalahkan artis yang tersedia ada pun ada jugak tau!! Hebat tak?? Eh hebat lah!! Kau hade??? Tak ade!!!

Kalau nak diikotkan, ramai sangat dah "artis youtube". Budak2 tempatan kita youuu!! Hebat tak mereka?? Ade yang famous based on suara diorang yang suka nyanyi2 lagu orang... Eh, tak hebat yang macam tu. Yang nyanyi sambil main instruments la yang hebatkan? Dan sudah wajiblah diorang yang famous tu!!! Sape je??? Korang cari la sendiri kat youtube kan... Sebab ramai sangat. Tapi memang layaklah nak pemes pun! Suara sedap, pandai main instruments, nak-nak pulak yang boleh compose lagu sendiri tu!!! Itu memang kompem pemes!

Yang tadi tu buat insan2 yang giat rekod video menyanyi2... Yang berlakon pun ada jugak! Yang buat sitkom komedi lah, sketsa muka smua dia jugak lah, macam2 lah. Bidang tu pun dah menimbun dah. Tapi tiap kali tengok mesti rasa kelakar sebab memang best dan lawak pun. Takkan nak pura2 tak nak gelak besar pulak kan!
"awak nak tau tak..tadi kita berak berdarah. lepas tu kan,ada kuar duit syiling!!!"
 "hehehehe...sweetnyaaaa!!"

Kalau tengok video diorang,dengan mimik muka yang melampau lawak tu,memang korang yang ngantok jadi tak ngantok. Serious!! Tak tipu!! Try la kalau nak. Memang itu jela yang korang hadap 24 jam. Pelakon tak ramai pun. Orang nya sorang pun boleh belakon banyak2 watak. Hebat tak?? Hebatlah! Kau hade?? Tak ade!!

Itu satu hal. Yang melilit2 tudung depan laptop yang buat tutorial smua tu pun ada yang famous jugak tau!! Mane tak nya. Kata nak always updated takmau ketinggalan macam orang kampung! Bukak lah youtube! Tu cari akak2 yang femes2 suka buat tutorial tu! Sekali ikot style tudung macam ni,esok bukak lagi nak ikot style lain plak. Lama2 femes la akak tu bila si Timah ajak si Siah dengan si Eton tengok link yang sama. Ye tak?? 

Kesimpulannya, kalau korang rasa korang nak femes jugak, ikot la jejak langkah upload video2 korang yang best2 kat youtube! Tapi make sure ade yang nak tengokla. Kalau agak2 nak kasi orang hempok laptop kat lantai tengok kau punya video, TAK PAYAHLAH!! paham tak ape aku maksudkan ni?? Maksudnya suara tak sedap / lakonan macam hampeh / syok sendiri tunjuk muka bajet comel tunjuk2 muncung tu! *emosi lebih pulak aku ni* Kenapa?? Biarlah!

Aku tulis apa aku suka!
kthanxbye


No comments:

Post a Comment